Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mieszkaniec gminy Kamień Krajeński stracił prawie 40 tys. zł. Został okradziony metodą na pracownika banku

Sandra Szymańska
Sandra Szymańska
Mieszkaniec gminy Kamień przez oszusta podającego się za pracownika banku stracił 40 tys. zł swoich oszczędności
Mieszkaniec gminy Kamień przez oszusta podającego się za pracownika banku stracił 40 tys. zł swoich oszczędności Zdjęcie ilustracyjne - Marek Zakrzewski/Polskapresse
W czwartek (27 maja) policjanci z Sępólna Krajeńskiego otrzymali zgłoszenie o oszustwie metodą „na pracownika banku”. Mieszkaniec gminy Kamień stracił 37 tysięcy złotych. Policja ostrzega: pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS czy blik.

Policjanci z powiatu sępoleńskiego ostrzegają przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Oszuści, dzwoniąc, podają się za konsultanta banku i uzyskują dostęp do konta swojej ofiary i zgromadzonych na nim pieniędzy. W taki właśnie sposób mężczyzna z gminy Kamień Krajeński stracił swoje oszczędności.

- W czwartek sępoleńscy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie metodą „na pracownika banku”. Mieszkaniec gminy Kamień Krajeński w wyniku działania oszustów podających się za pracowników banku, stracił swoje oszczędności - 37 tysięcy złotych - podaje Komenda Powiatowa Policji w Sępólnie Krajeńskim.

Jak działają oszuści podający się za pracowników banku? Oszust dzwoni do danej osoby i podaje się za konsultanta bankowego i informuje o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy, „konsultant” poleca zainstalowanie aplikacji, która umożliwia mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie czy komputerze rozmówcy. W ten sposób oszust ma dostęp do naszego urządzenia i tym samym konta, z którego dokonuje przelewów, również przy pomocy kodów blik, a następnie wypłaca wszystkie zgromadzone na nim środki. Po wykonaniu operacji fałszywy konsultant informuje o tym, aby przez kolejne 24 godziny nie wchodzić na konto bądź, że konto chwilowo zostaje zablokowane, a zgromadzone na nim środki z uwagi na zagrożenie zostaną chwilowo przelane na konto zastępcze. Po przejęciu dostępu do konta sprawca może też zaciągnąć tzw. szybki kredyt.

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS czy blik, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować policję, dzwoniąc pod numer alarmowy 112.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sepolnokrajenskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto