Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Toruński architekt o budowie ronda na ul. Kościuszki w Sępólnie: - To zły pomysł [zdjęcia]

Sandra Szymańska
Sandra Szymańska
Skrzyżowanie ulic Kościuszki, Popiełuszki i Odrodzenia na DW 241 w Sępólnie Krajeńskim
Skrzyżowanie ulic Kościuszki, Popiełuszki i Odrodzenia na DW 241 w Sępólnie Krajeńskim Marcin Misiak
Plany budowy ronda na ul. Kościuszki koło Urzędy Miejskiego w Sępólnie Krajeńskim na drodze wojewódzkiej nr 241 skomentował Ryszard Kłosowski, architekt i były dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu, z pochodzenia sępólnianin. - To zły pomysł – grzmi.

Po naszych artykułach dotyczących planów budowy ronda na skrzyżowaniu ulic Kościuszki, Popiełuszki i Odrodzenia w Sępólnie, głos sprawie zajął Ryszard Kłosowski, architekt z Torunia. Inwestorem jest samorząd województwa kujawsko-pomorskiego. Od 5 lat Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy przygotowuje dokumentację techniczną tejże inwestycji.

Ryszard Kłosowski to były szef Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu, architekt, członek Izby Architektów i Izby Inżynierów Budownictwa, od 1986 roku ma własną firmą projektową.

- Sępólno to miasto mojego dzieciństwa i wczesnej młodości. Tam chodziłem do Ochronki prowadzonej przez Siostry Elżbietanki, Szkoły Podstawowej i Liceum Ogólnokształcącego, które ukończyłem 1957 roku. Mieszkałem w pierwszych latach powojennych przy ul. Piłsudskiego 3 [obecna ul. Kościuszki – przyp. aut.], vis a vis willi notariusza Gracza i domu weterynarza, a od roku 1949 w bloku przy ul. Dworcowej 3 m1 [obecna ul. Odrodzenia – przyp. aut.]. Sępólno odwiedzam często, choć pandemia mocno mi to utrudniła – pisze do naszej redakcji Ryszard Kłosowski.

Architekt uważa, że budowa ronda w tym miejscu to zły pomysł. Głównie z powodu bliskości torów, mimo że pociągi pasażerskie nie jeżdżą po nich od ponad 20 lat.

- Po ogłoszeniu przetargu na opracowanie projektu zapoznałem się z jego treścią. Znając teren z autopsji, nie złożyłem oferty, oceniając, iż rondo w tym miejscu to zły pomysł. Powód był prosty: niemożliwość wykonania projektu skrzyżowania o ruchu okrężnym przy takiej bliskości przejazdu kolejowego. Myślę, że linia kolejowa Nakło – Chojnice będzie przywrócona do pełnego wykorzystania i przejazd ten będzie istotnie stymulował płynność ruchu – ocenia Kłosowski. - Problemy związane z projektem, o których czytałem wskazują, że moja wstępna negatywna ocena budowania w tym miejscu ronda była zasadna. Są inne sposoby udrożnienia ruchu, jak i poprawy jego bezpieczeństwa – dodaje.

Przypomnijmy, że dokumentację techniczną finansuje samorząd gminy Sępólno, który wyłożył już z własnego budżetu 169 tysięcy złotych.

Skrzyżowanie ulic Kościuszki, Odrodzenia i Popiełuszki w Sępólnie:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sepolnokrajenskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto